samedi 15 avril 2006

Festivalul de patchwork Spaniol din Sitges



Peticelelor, am participat week end-ul acesta la festivalul de patchwork din Sitges si cum v-am promis înainte de a pleca va povestesc cum a fost.


Am sosit la Barcelona vineri dupa masa si au venit sa ma ia de la aeroport doua doamne (una o cunosteam deja, am avut-o ca eleva în noiembrie, e nepoata pictorului Picasso).
Timpul era minunat, cald si însorit.
M-au dus la hôtelul Santa Maria, care se gasea în fata spatiului comercial al festivalului si pe malul marii!
Un peisaj de vis, cu palmieri si flori, un timp de vacanta.




Am dejunat rapid pe terasa restaurantului si apoi ne-am dus sa salutam pe Maria José Conde, presedinta ghildei, am întîlnit o multime de cunostinte si m-am oprit un pic la magazinele tinute de foste eleve.



Am facut cîteva cumparaturi, le-am dus la hotel si apoi am plecat tot cu cele doua doamne (s-au ocupat de mine pâna seara) sa vizitam expozitia ghildei si cum mi s-a cerut sa fac parte din juriu a trebuit sa votez. Am profitat sa fac o multime de poze si apoi am votat.
Tema concursului era "geografia lumii" si cum erau creatii care reprezentau toate continentele, eu fost expuse separat, clasate pe continente.
La intrare erau expuse quilturile lui Gloria Llopart, prima artista care a introdus patchwork-ul în Spania; ea a învatat la Paris cu Sophie Campbell.
Apoi erau cîteva quilturi "hors-concours" si la etaj concursul. Majoritatea erau traditionale si mai ales cu technica "appliqué".




Apoi am plecat la un alt loc unde erau expuse quilturile lui Joyce Seagram o artista Canadiana (mama lui Suzan Seagram; Suzan locuieste în sudul Frantei si vinde pânze vopsite de ea; cautati cu numele ei pe internet siteul ei ca sa vedeti ce pânze frumoase face). Suzan era si ea prezenta cu un stand în spatiul comercial.

Tot în acest loc au fost expuse si quilturile lui Mariana Frühauf o italianca tânara si plina de talent. Am preferat creatiile ei contemporane si în plus e foarte draguta si prietenoasa.
De acum 3 ani când am fost la festivalul din Villadrau, spaniolele au facut un enorm progres technic si artistic si au triplat numarul aderentelor la asociatie! Vinerea seara au facut la hotel prima sedinta la care participau toate delegatele (s-au organizat ca aici, o delegata pe regiune); apoi am fost invitata la cina cu ele (se cineaza dupa ora zece seara... au obiceiul sa mearga târziu la restaurant!).
Am reusit sa merg sa ma culc pe la miezul noptii (nu am stat pâna la sfârsit caci vroiam sa fiu în forma la curs, dimineata...
Sâmbata dimineata dupa micul dejun m-am plimbat putin pe plaja, am facut poze si apoi Marta (secretara ghildei) m-a dus cu masina ei la sala de curs caci eram încarcata cu bagajele. Am avut 12 eleve , plus traducatoarea, o doamna de origine belgiana care vorbea 5 limbi straine!!! Cursurile erau la al doilea etaj în acelasi loc cu expozitia ghildei spaniole. La pauza de prânz am facut un tur la 2 expozitii (nu m-am dus sa manânc ca sa pot vizita tot si face poze pentru voi).
Am vizitat expozitia de "boutis provençal" a lui Francine Born, o specialitate din sudul Frantei, o technica care seamana cu un quilting dar e umplut cu fibre de bumbac alb si cu vatelina (totul e alb si transparent). Francine vindea si kituri cu modele desenate de ea, nu am rezistat si am cumparat 2 modele, cu toate ca stiu ca nu voi avea timp sa le cos... caci e foarte lung si migalos de facut!

Apoi am fost la expozitia lui Inge Mardal si Steen Hougs si am avut ocazia sa fac cunostinta cu ei. Era permis sa faci poze si i-am fotografiat si pe ei. Expozitia era într-un palat, plafonul era pictat si sculptat si sala era cea mai frumoasa dintre toate!
Quilturile lor sunt mari si pictate si matlasate cu masina. Un quilting perfect de o frumusete de nedescris. Picturile sânt nemaipomenite, penele pasarilor sînt ca adevarate, doresti sa le mângâi!
Apoi am fost din nou la curs cu elevele mele, care au fost mai putin zgomotoase decât ma asteptam eu... au lucrat bine si au reusit sa avanseze destul de mult la broderie. Am terminat dupa 6 seara si apoi am plecat din nou la spatiul comercial une am mai cheltuit ceva bani: am cumparat pânze japoneze, un pachet cu pânze asortate cu grafisme alb-negru foarte moderne, nasturi mici decorativi de toate culorile, 2 batikuri picate cu mîna, piese unice, ate de brodat multicolore, etc...
Masa de gala a avut loc la r estaurantul unui hotel vecin, seara târziu, ca de obicei acolo. Erau peste 150 de invitati. Am primit cadou de la marca "Coats" o brosa fiecare (directorul firmei le-a distribuit la fiecare masa).
Am avut onoarea sa fiu plasata la masa presedintei spaniole în compania presedintei ghildei franceze, a unui fost top model (prietena de-a lui Maria José) si reprezentata la cultura din Sitges.
Dupa ce am terminat de cinat, Maria José a facut un "show à l'américaine" a facut discursuri, a multumit toata lumea, toate persoanele invitate, artistii , profesorii, sponsorii, etc... a distribuit premiile (quilturile se afisau proiectate de la un ordinator pe un ecran mare) si am ajuns sa ma culc pe la doua noaptea!
A doua zi am avut 14 eleve, de data aceasta cursul a fost diferit, fetele erau mai "contemporane" au îndraznit mai mult sa creeze si erau asa de calme ca nu-mi venea sa cred ca ma aflu în Spania!!!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire